Film: Zabójczo Tanie

cyt. za: tv.wp.pl
Zabójczo tanie (A Killer Bargain), dokument ; środa 16.04.2008 TVP3 Regionalna 00:00
Duńscy filmowcy, sprawdzając, dlaczego ręczniki, ścierki i bielizna pościelowa sprzedawane w supermarketach są takie tanie, ujawnili wstrząsające fakty. Okazało się, że podczas uprawy bawełny stosuje się nadmierne ilości szkodliwych pestycydów. Proces produkcji tkanin jest groźny nie tylko dla robotników, którzy zapadają na ciężkie choroby, ale także dla przyrody. Na domiar złego w fabrykach zatrudniane są dzieci.
62 min Dania 2007

cyt za: teleman.pl
FILM DOKUMENTALNY (A Killer Bargain), Dania, 2007 ; reżyseria Tom Heinemann
Autorzy materiału jadą do Indii, by naocznie przekonać się, w jakich warunkach pracują tamtejsi rolnicy i robotnicy. Specjaliści od ochrony środowiska potwierdzają, że już podczas uprawy bawełny stosuje się nadmierne ilości szkodliwych pestycydów. Jeszcze groźniejszy okazuje się proces produkcji tkanin. Zatrudnieni w fabrykach robotnicy, wśród których olbrzymią liczbę stanowią dzieci, zapadają na ciężkie choroby. Dla przyrody skutki tego procederu są równie katastrofalne. Wszystko odbywa się w celu obniżenia kosztów produkcji i dystrybuowania towarów. Dokument ten w drastyczny sposób uświadamia nam, czemu ręczniki czy bielizna pościelowa sprzedawane w supermarketach są tak tanie.